Monday, March 12, 2007

semua blogger penipu... dah tu pak menteri?

Isu panas minggu sudah! Menteri Pelancongan (Pelacuran) Adnan Mansor melabel SEMUA blogger adalah penipu dan 80 peratus adalah wanita menggur. Satu kenyataan yang kamikaze boleh dikategotikan yang terkeluar dari mulut seorang menteri yang selayaknya hampir hilang akal atau nyanyuk!

Kata 'semua' itu yang menarik perhatian saya, seolah-olah dia begitu yakin dengan kenyataannya. Boleh layari blog-blog lain seperti Rocky's Bru dan Malaysia Today yang lebih kritikal untuk mendapat gambaran lebih jelas.

Macam mana seorang menteri boleh keluarkan kenyataan macam ni? Boleh pulak dia main sembur saja apa yang dia nak cakap, ikut suka hati? Apa integriti yang patut ada oleh seorang menteri?

Pada hemat saya, menteri yang seorang ni dah nak sasau. Atau pun boleh dirujuk latar belakangnya dan keluarga di blog-blog kritikal lain untuk maklumat lanjut.

Pak Adnan Mansor, bagi jaminan dulu yang 'semua' menteri-menteri ni bersih dan tidak menipu! Berani nak pertahankan pernyataan ini? Menteri-menteri lagi kuat menipu. Tambah lagi jadi pelakon talam dua muka. Pandai cakap, bukan main. Tapi isi kosong. Janganlah ingat orang lain pun tak sekolah macam kau!

Untuk menghukum 'semua' blogger menipu adalah sesuatu yang melucukan. Ia akan menaikkan lagi publisiti blogger. Apalah punya dungu menteri ni. Tanya dia dulu, berapa banyak blog yang dia baca? Apa hujah dia nak hukum 'semua' blogger menipu?

Blog sudah pun dilihat sebagai ancaman kepada tampok kedudukan ahli-ahli politik macam Adnan Mansor ini. Tak hairanlah dia tertekan lantas terus menghukum. Biarkan saja dia dalam ketakutan dihambat bayang-banyang hantunya sendiri.

Banyak rahsia-rahsia orang politik dan kerajaan sudah ditelanjangkan. Tak nampak lagi kenapa dia hukum orang lain? Sebab, dia takut nanti semua tipu muslihat suku sakat kelompok dia ditelanjangkan kepada umum. Masa tu nanti malulah nak tunjuk muka. Jadi baik dia sula dulu calon-calon yang berpotensi.

Alahai Adnan Mansor, dah nak nyanyok orang tua ni. Pak Lah dok tidoq lagi ka?

No comments: