Wednesday, April 04, 2007

chris pfeiffer

Aku kurang pasti kalau-kalau aku patut semadikan nama chris pfeiffer di sini. Dia seorang penunggang - juara dunia untuk streetbike - yang baru aku kagumi. Tadi pagi sempat menyaksikan demonstrasi dia. Memang terpukau aku.

Tambah gelabah bila aku sedar yang pentas kecil tempat aku berdiri untuk mengambil gambar aksinya itu tidak berpagar! Nasib baik tak tinggi sangat. Agak-agak nak roboh, aku rasa ok saja kalau nak lompat terus. Nasib baik aku sorang2 saja kat atas tu.

Umur lima tahun dah didedahkan buat stunt atas motor. Aku rasa orang kita patut tiru modul mak bapak chris ni, barulah hantu mat rempit ni tak bangkit. Nak main motor, bagi dia pendedahan yang betul. Jangan nanti jadi kutu-motor-kepeng-melayang dan menyusahkan orang lain.

Nak buat satu-satu benda, buat betul-betul, ikut jalan yang kau rasa betul. Baru orang hormat. Macam jugak Chris ni, rasa-rasa apa benda lagi yang dia tahu?

Tak ada apa, motosikal saja dunia dia. Tapi dah boleh kira habis menyelam makhluk ni, bukan picisan!

- rabu 4 April 2007

No comments: