Monday, June 18, 2007

jemputan ke siri diskusi KsJT

Saya, dengan segala rendah dirinya mahu menjemput sesiapa saja yang lalu lalang di blog ini untuk turut serta dalam perbincangan ini nanti.

Maklumat lanjut:

Sesi 1

Kritik Seni: Apresiasi lagu "Mabuk" (Spider) dan "Dewi" (Dewa)
Tarikh: 23 Jun 2007 (Sabtu)
Jam: 8 malam
Tempat: Restoran tom yam Bangsar Seafood, Bangsar Utama, KL
Pendiskusi: Mahdzir Ibrahim, pencipta lagu & pemuzik

Sesi 2

Diskusi Buku (Siri 4 & akhir): On the Medieval Origin of the Modern State (karya Joseph Strayer)
Tarikh: 23 Jun 2007 (Sabtu)
Jam: 9:30 malam
Tempat: Restoran tom yam Bangsar Seafood, Bangsar Utama, KL (depan pejabat
Malaysiakini.com & dekat stesen LRT Bangsar)

Perbincangan buku berikutnya "Pencerahan" (The Enlightenment) karangan Dorinda Outram terbitan Cambridge University Press.

----

Saya secara peribadi kerap diajukan soalan; " apa guna kamu duduk dan bersembang di kedai kopi. Ia tidak akan merubah apa-apa." Jawapan saya mudah, saya tidak ingin mengubah apa-apa kecuali membuka daerah-daerah baru dalam benak saya. Dan, apabila saya mula sedar, individu-individu lain dalam 'sembang kedai kopi' juga sedar, maka ia sudah mencapai satu formasi awal kepada perubahan: - perubahan diri sendiri.

Jika berkesempatan, saya sarankan sesiapa saja untuk mendapatkan buku 'Perangai Bergantung Pada Diri Sendiri' karangan Pendita Za'ba terbitan DBP. Banyak pandangan yang menarik di lontarkan oleh beliau tentang diri individu.

- 18 Jun 2007 -

No comments: